Nauka i projekty: Uniwersytet Medyczny w Lublinie rozpoczyna realizację projektu pn. „Mocne strony Uniwersytetu Medycznego w Lublinie – jakość kształcenia”

Nauka i projekty: Uniwersytet Medyczny w Lublinie rozpoczyna realizację projektu pn. „Mocne strony Uniwersytetu Medycznego w Lublinie – jakość kształcenia”

znak graficzny Informatora Blask
znak graficzny Informatora Blask

Wraz z nowym rokiem 2026 UMLub rozpocznie realizację projektu, którego celem jest wzmocnienie jakości kształcenia na Uczelni poprzez podniesienie kwalifikacji kadry dydaktycznej oraz rozszerzenie zakresu działań Biura Jakości Kształcenia i Akredytacji. Dzięki temu oferta edukacyjna UMLub będzie lepiej dostosowana do potrzeb gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji.

W ramach realizacji projektu zaplanowane są:

1) uruchomienie programu mentoringowego dla doktorantów, który zapewni im rozwój kompetencji dydaktycznych i zawodowych. Mentorami będą pracownicy Uczelni oraz profesorowie wizytujący z trzech dyscyplin naukowych – nauk medycznych, nauk farmaceutycznych i nauk o zdrowiu;

2) wdrożenie programu onboardingowego dla nowo zatrudnionych nauczycieli akademickich, który wprowadzi ich w metodologię prowadzonych zadań oraz narzędzia i programy stosowane w Uczelni;

3) organizacja szkoleń dla kadry dydaktycznej, w tym doktorantów i doktorantek, dzięki którym ich uczestnicy rozwiną kompetencje cyfrowe, dydaktyczne, na rzecz zielonej transformacji oraz w zakresie projektowania uniwersalnego, jak również w zakresie wystąpień publicznych, kompetencji miękkich czy dydaktyki międzynarodowej. Przewidziano szeroki pakiet szkoleniowy w zależności od preferencji uczestników;

4) przeprowadzenie pilotaży programów: mentoringowego i onboardingowego, które umożliwią wsparcie młodych dydaktyków przez doświadczoną kadrę, integrację w środowisku oraz szybkie i efektywne wdrożenie się w zagadnienia związane z prowadzeniem dydaktyki w UMLUB. Oba programy zapewnią wysoką jakość procesu dydaktycznego realizowanego przez najmniej doświadczonych dydaktyków;

5) zastosowanie mikropoświadczeń jako potwierdzenie nabycia konkretnych kompetencji, co umożliwi szybkie i bezpieczne wystawianie cyfrowych certyfikatów.

 

„Jestem przekonana, że dzięki projektowi stworzymy środowisko, w którym kadra Uniwersytetu Medycznego w Lublinie będzie mogła rozwijać swoje kompetencje dydaktyczne w sposób nowoczesny, spójny i naprawdę wzmacniający jakość kształcenia na naszym Uniwersytecie” podsumowuje prof. dr hab. Beata Dobrowolska – kierownik projektu.

Pierwszy etap rekrutacji uczestników do projektu planowany jest od lutego 2026 r. Więcej informacji, w tym dokumenty zgłoszeniowe, będą udostępnione na stronie dedykowanej projektowi.

Wartość projektu wynosi 1 987 686 zł, z czego 1 926 766 zł stanowi dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Realizacja powyższych działań zaplanowana jest w okresie od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2028 r.

Zakres i kierunki działań projektowych są zgodne ze Strategią Rozwoju Uniwersytetu Medycznego w Lublinie na lata 2023-2030.

Projekt dofinansowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS), Priorytet 1 Umiejętności, Działanie 01.05 Umiejętności w szkolnictwie wyższym. Nabór nr FERS.01.05-IP.08-001/25 "Doskonałość dydaktyczna".

 

Opracowanie: Sekcja Pozyskiwania Projektów, Biuro Projektów

Zdjęcia

prof. dr hab. Beata Dobrowolska Logotypy projektowe: Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego, Rzeczpospolita Polska, Dofinansowane przez Unię Europejską grafika, na której w kalendarzu w dacie pierwszy dzień miesiąca wpisano słowo znak graficzny Narodowego Centrum Badań i Rozwoju

WYDARZYŁO SIĘ

Wkrótce na UMLub

 

Wydarzyło się

grafika informacyjna konferencji

Sprawozdanie z I ogólnopolskiej konferencji naukowej „Oblicza psychiatrii w farmacji klinicznej i opiece farmaceutycznej”

2025-12-15 14:31:36

W dniach 5–6 grudnia 2025 r. w Centrum Symulacji Medycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie odbyła się I ogólnopolska konferencja naukowa „Oblicza psychiatrii w farmacji klinicznej i opiece farmaceutycznej”. Wydarzenie zgromadziło specjalistów z obszaru farmacji klinicznej, opieki farmaceutycznej, psychiatrii, psychologii oraz nauk pokrewnych, tworząc forum wymiany doświadczeń dotyczących współczesnych wyzwań w farmakoterapii zaburzeń psychicznych. 

prof. Wysokiński Pacian i Bednarek przy mównicy

IX ogólnopolska konferencja naukowo-szkoleniowa z sesją międzynarodową i sesją studencką pt. „Opieka koordynowana w systemie ochrony zdrowia” w ramach Lubelskich Dni Promujących Zdrowie

2025-12-15 13:19:48

W dniach 4-5 grudnia 2025 roku w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie odbyła się IX ogólnopolska konferencja naukowo-szkoleniowa z sesją międzynarodową i sesją studencką pt. „Opieka koordynowana w systemie ochrony zdrowia” w ramach Lubelskich Dni Promujących Zdrowie, których idea zainicjowana w 2013 roku była nieprzerwanie kontynuowana do czasu pandemii COVID-19, tj. do roku 2019.

Katarzyna Karska and Zofia Charis

Behind the Glass Booth: The Realities of Being a Simultaneous Conference Interpreter

2025-12-15 11:40:48

When the audience sits back and listens to a seamless stream of speech — whether in Polish, English, or any other language — it is easy to forget that behind the transparent booth, someone’s mind is working at full capacity. Simultaneous conference interpreting is one of the most cognitively demanding professions in the world. It requires linguistic precision, deep subject-matter…

zdjęcie grupowe zespołu opracowującego implant

Naukowcy z UMLub i Politechniki Lubelskiej opracowali inteligentny implant kostny dla pacjentów z osteoporozą

2025-12-15 10:49:06

Zespół badaczy z Uniwersytetu Medycznego w Lublinie we współpracy z Politechniką Lubelską opracował innowacyjny implant kostny, który może wspierać leczenie pacjentów z osteoporozą. Nowe rozwiązanie umożliwia miejscowe i kontrolowane uwalnianie leku – wyłącznie wtedy, gdy jest to rzeczywiście potrzebne.

znak graficzny Informatora Blask

Nauka i projekty: Uniwersytet Medyczny w Lublinie rozpoczyna realizację projektu pn. „Mocne strony Uniwersytetu Medycznego w Lublinie – jakość kształcenia”

2025-12-15 09:23:10

Wraz z nowym rokiem 2026 UMLub rozpocznie realizację projektu, którego celem jest wzmocnienie jakości kształcenia na Uczelni poprzez podniesienie kwalifikacji kadry dydaktycznej oraz rozszerzenie zakresu działań Biura Jakości Kształcenia i Akredytacji. Dzięki temu oferta edukacyjna UMLub będzie lepiej dostosowana do potrzeb gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji.