
Struktura organizacyjna
Wydział Nauk o Zdrowiu

- wnoz@umlub.pl
- Telefon
- +48 81448 6700
- Fax
- +48 81448 6700
Dziekan

- Imię i nazwisko
- dr hab. n. o zdr. Mariusz Wysokiński
- Stanowisko
- Adiunkt dr hab.
- mariusz.wysokinski@umlub.pl
Dziekan
Prodziekani
-
dr n. med. Wiesław Fidecki, profesor uczelni
-
dr hab. n. farm. Tomasz Plech, profesor uczelni
-
dr hab. n. med. Agnieszka Zwolak
-
dr hab. n. o zdr. Agnieszka Bień
Wydziałowe Zespoły
Harmonogram posiedzeń Zespołów Wydziału Nauk o Zdrowiu
Koordynatorzy kształcenia teoretycznego na Wydziale
Koordynatorzy kształcenia teoretycznego w przedmiocie/module na Wydziale Nauk o Zdrowiu w roku akademickim 2020/2021
Nazwa jednostki |
Obszar opieki dydaktycznej
|
Koordynator |
---|---|---|
Zakład Podstaw Pielęgniarstwa i Dydaktyki Medycznej
|
|
Dr hab. Mariusz Wysokiński |
|
Dr n. o zdr. Aneta Kościołek, |
|
|
Dr n. med. Wiesław Fidecki, |
|
|
Dr n. med. Violetta Mianowana |
|
|
Dr n. med. Iwona Adamska- |
|
|
Dr Lilla Walas |
|
|
Dr n. med. Agnieszka Sadurska |
|
|
Dr Paweł Chruściel |
|
|
Dr Kinga Augustowska-Kruszyńska |
|
Katedra i Klinika Ginekologii i Endokrynologii Ginekologicznej
|
|
Dr hab. Anna Pilewska-Kozak |
Samodzielna Pracownia Epidemiologii |
|
Dr hab. Paweł Kalinowski |
Samodzielna Pracownia Epidemiologii
|
Zdrowie publiczne II stopnia:
|
Dr Marta Kowalska |
|
Dr Urszula Bojakowska-Komsta |
|
Katedra Zdrowia Publicznego
|
|
Dr hab. Anna Pacian |
|
Dr Ewa Kawiak-Jawor |
|
Zakład Onkologii |
|
Dr hab. Andrzej Stanisławek, Dr Zdzisława Szadowska- |
|
Dr Anna Irzmańska-Hudziak |
|
|
Dr Marta Łuczyk |
|
|
Dr Agata Krzos |
|
|
Dr Renata Domżał-Drzewicka |
|
|
Dr Paweł Węgorowski |
|
|
Mgr Agnieszka Chrzan-Rodak |
|
|
Dr Zdzisława Szadowska- |
|
Zakład Medycyny Rodzinnej i Pielęgniarstwa Środowiskowego |
|
Dr hab. Barbara Ślusarska, |
|
Dr Katarzyna Kocka, prof. uczelni |
|
|
Dr Grzegorz Nowicki |
|
|
Dr Agnieszka Bartoszek, |
|
|
Dr Edyta Gałęziowska |
|
|
Dr Alina Deluga |
|
Katedra i Zakład Pielęgniarstwa Pediatrycznego
|
|
Dr hab. Danuta Zarzycka, |
|
Dr hab. Anna Bednarek
|
|
|
Dr Katarzyna Dońka
|
|
|
Dr Agnieszka Sobolewska |
|
|
Mgr Monika Gesek |
|
|
Lek. med. Arkadiusz Jędrzejewski |
|
Zakład Dietetyki Klinicznej |
Dietetyka I stopień:
Zdrowie publiczne II stopień:
|
Dr hab. Michał Skrzypek
|
Dietetyka I stopień:
Dietetyka II stopień:
|
Dr Agnieszka Marzec |
|
Dietetyka I stopień:
Dietetyka II stopień:
|
Dr Renata Krzyszycha |
|
Dietetyka I stopień:
Dietetyka II stopień:
|
Dr Bogdan Szponar |
|
Pracownia Technik Diagnostycznych
|
|
Dr Gustaw Chołubek |
Katedra i Zakład Pielęgniarstwa Neurologicznego
|
|
Dr Jolanta Celej-Szuster |
Zakład Pielęgniarstwa Psychiatrycznego |
|
Dr Renata Markiewicz |
Katedra Interny z Zakładem Pielęgniarstwa Internistycznego |
|
Dr Katarzyna Sawicka |
|
Dr Bożena Baczewska |
|
|
Dr Ewa Krzyżanowska |
|
|
Lek. med. Ewa Tywanek |
|
|
Dr Joanna Świrska Dr Agnieszka Wawryniuk |
|
|
Dr Marta Dudzińska |
|
|
Dr Beata Kropornicka |
|
|
Dr Robert Łuczyk |
|
|
Dr Iwona Jastrzębska |
|
|
Dr Justyna Emeryk-Maksymiuk |
|
|
Dr n. med. Patrycja Nowicka- |
|
Katedra i Zakład Rozwoju Położnictwa |
|
Dr hab. Grażyna Iwanowicz-Palus |
|
Dr hab. Agnieszka Bień |
|
|
Dr Agnieszka Skurzak |
|
|
Dr Mariola Kicia |
|
|
Dr Dominika Stobnicka |
|
|
Mgr Agnieszka Marcewicz |
|
|
Dr Magdalena Korżyńska-Piętas |
|
|
Dr Justyna Krysa |
|
|
Dr Grażyna Stadnicka |
|
|
Dr Marta Zarajczyk |
|
Katedra i Zakład Biologii i Parazytologii |
|
Dr hab. Katarzyna Bartosik |
|
Dr Zbigniew Zając |
|
|
Dr Grzegorz Kania |
|
|
Dr Grzegorz Kania
|
|
Katedra Chirurgii
|
|
Dr Monika Szewczyk |
|
Dr Katarzyna Gaćkowska |
|
|
Dr Katarzyna Smolińska |
|
|
Dr Bożena Muraczyńska |
|
Katedra i Zakład Zarządzania
|
|
Dr hab. Beata Dobrowolska, |
|
Dr Jadwiga Klukow |
|
|
Dr Bogumiła Kosicka |
|
|
Dr Marta Szara |
|
Zakład Farmakologii
|
|
Dr Katarzyna Walczak |
|
Dr Anna Makuch-Kocka |
|
|
Dr Sebastian Marciniak |
|
Zakład Medycyny Sportowej |
|
Dr hab. Piotr Gawda |
|
Dr n. o zdr. Magdalena Zawadka |
|
|
Dr n. med. Apolinary Ginszt |
|
|
Dr Agnieszka Kotwica |
|
Samodzielna Pracownia Rehabilitacji Neurologicznej |
|
Prof. dr hab. Joanna Iłżecka |
Katedra Rehabilitacji, Fizjoterapii i Balneoterapii |
|
Dr Tomasz Senderek
|
|
Dr Piotr Kwiatkowski |
|
|
Dr Jolanta Taczała |
|
|
Dr Ilona Borzęcka |
|
|
Dr Anna Szulc |
|
|
Mgr Katarzyna Stefaniuk |
|
|
Dr Apolinary Ginszt |
|
|
Dr Joanna Fidut-Wrońska |
|
|
Dr Agnieszka Karska |
|
|
Dr Anna Krawczyńska |
|
|
Mgr Magdalena Segit-Krajewska |
|
|
Dr Teresa Stawińska |
|
|
Dr Justyna Chmiel |
|
|
Dr Kamil Chołuj |
|
|
Mgr Karol Sitarz |
|
|
Mgr Paweł Goguł |
|
Zakład Pielęgniarstwa Anestezjologicznego
|
|
Dr Iwona Morawik |
Zakład Położnictwa, Ginekologii i Pielęgniarstwa Położniczo-Ginekologicznego
|
|
Dr Dorota Robak-Chołubek
|
|
Dr Marzena Bucholc |
|
|
Dr Grzegorz Bakalczuk
|
|
|
Dr Magdalena Lewicka
|
|
|
Dr Katarzyna Kanadys |
|
|
Dr Michał Filip
|
|
|
Dr Magdalena Sulima |
Koordynatorzy kształcenia praktycznego na Wydziale
KOORDYNATORZY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO Wydziału Nauk o Zdrowiu na kadencję 2020-2024
Dr n. med. Robert Łuczyk |
Przewodniczący
|
Mgr Kamil Kuszplak |
Zastępca
|
Dr n. o med. Iwona Adamska – Kuźmicka |
Pielęgniarstwo |
Dr n. o zdr. Mariola Kicia |
Położnictwo |
Dr hab. n. med. Alicja Wójcik – Załuska
|
Fizjoterapia |
Dr n. praw. Jolanta Pacian
|
Zdrowie publiczne |
Dr n. rol. Bogdan Szponar
|
Dietetyka |
Mgr Kamil Bednarz
|
Ratownictwo medyczne |
Historia Wydziału
Historia kształcenia zawodowego pielęgniarek na Uniwersytecie Medycznym w Lublinie sięga 25 czerwca 1969 roku, kiedy to po wielokrotnych staraniach przedstawicieli aktywu pielęgniarskiego i lekarskiego, działaczy związkowych i władz Uczelni Minister Zdrowia i Opieki Społecznej powołał do życia trzyletnie Studium Pielęgniarstwa, jako pierwszą wyższą uczelnię pielęgniarską w Europie.
W roku akademickim 1972/1973 przekształcono Studium w czteroletni Wydział Pielęgniarski z prawem nadawania absolwentom tytułu zawodowego magistra pielęgniarstwa. Dziekanem Wydziału został mianowany ówczesny kierownik Studium doc. dr hab. Marian Klamut. Prodziekanami zostali: doc. dr hab. Irena Borkowska i doc. dr hab. Bohdan Komorowski.
W dalszych latach poszerzono ofertę kierunków kształcenia o: położnictwo, fizjoterapię, zdrowie publiczne, ratownictwo, dietetykę i kosmetologię.
W roku 2000 Wydział Pielęgniarski zmienił nazwę na Wydział Pielęgniarstwa i Nauk o Zdrowiu, a od roku akademickiego 2000/2001 uruchomiono na Wydziale 3-letnie studia licencjackie i 2-letnie studia magisterskie, co było spowodowane koniecznością dostosowania systemu kształcenia pielęgniarek w Polsce do standardów Unii Europejskiej.
W roku akademickim 2001/2002 rozpoczęto kształcenie studentów na studiach licencjackich na kierunku położnictwo, rok później na fizjoterapii, a w 2003/2004 Wydział Pielęgniarstwa i Nauk o Zdrowiu rozpoczął rekrutację na studia drugiego stopnia, na kierunek pielęgniarstwo. Od roku akademickiego 2004/2005 funkcjonuje dodatkowo nowy kierunek, jakim jest zdrowie publiczne, a w roku 2006 uruchomiono studia drugiego stopnia na kierunku położnictwo. W latach 2007-2008 rozpoczęto kształcenie w zakresie studiów drugiego stopnia na kierunkach: fizjoterapia i zdrowie publiczne oraz pierwszego stopnia na kierunku ratownictwo medyczne. W roku akademickim 2009/2010 rozpoczęto kształcenie na studiach pierwszego stopnia na kierunku kosmetologii, a w 2010/2011 na studiach pierwszego stopnia na kierunku dietetyka.
Od 2005 roku Wydział posiada uprawnienia do nadawania stopnia doktora w dziedzinie nauk medycznych w dyscyplinie medycyna, natomiast od roku 2010 uprawnienia do nadawania stopnia doktora w dziedzinie nauk o zdrowiu. Od 2012 roku Wydział posiada uprawnienia do nadawania stopnia doktora habilitowanego w dziedzinie nauk o zdrowiu.
W dniu 1 stycznia 2015 roku Wydział Pielęgniarstwa i Nauk o Zdrowiu zmienił nazwę na Wydział Nauk o Zdrowiu, zgodnie z Zarządzeniem Nr 143/2014 Rektora Uniwersytetu Medycznego w Lublinie z dnia 6 listopada 2014 roku w sprawie zmiany nazwy Wydziału Pielęgniarstwa i Nauk o Zdrowiu na Wydział Nauk o Zdrowiu.
W roku akademickich 2017/2018 rozpoczęto kształcenie studentów na studiach jednolitych magisterskich na kierunku Fizjoterapia.
Na Wydziale prowadzone jest kształcenie na 6 kierunkach:
Pielęgniarstwo (I stopnia i II stopnia)
Położnictwo (I stopnia i II stopnia)
Fizjoterapia (II stopnia i jednolite magisterskie)
Zdrowie publiczne (I stopnia i II stopnia)
Ratownictwo medyczne (I stopnia)
Dietetyka (I stopnia i II stopnia)
Wydział Nauk o Zdrowiu uzyskał pozytywną ocenę Państwowej Komisji Akredytacyjnej (PKA) dla kierunkach: fizjoterapia, pielęgniarstwo i położnictwo oraz 5-letnie certyfikaty akredytacyjne Krajowej Rady Akredytacyjnej Szkół Pielęgniarek i Położnych (KRASzPiP) dla kierunków: pielęgniarstwo i położnictwo.
Uchwała KRASzPiP - Pielęgniarstwo
Uchwała KRASzPiP - Położnictwo
Do chwili obecnej dyplom magistra na Wydziale Nauk o Zdrowiu otrzymało 11467 osób, w tym 5803 absolwentów studiów stacjonarnych i 4018 studiów niestacjonarnych oraz zrealizowano 206 przewodów doktorskich i 17 postępowań habilitacyjnych.
Dla studentów
Regulacje wewnętrzne
Skargi i wnioski
Zarządzenie Rektora Nr 103/2014
Zarządzenie Rektora Nr 104/2014
Skargi i wnioski, o których mowa w w/w Zarządzeniach, można składać w Sekretariacie Dziekanatu WNoZ (pok. 23) od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-14:00.
Informacje o Studiach
Na Wydziale prowadzone jest kształcenie na 6 kierunkach:
- Pielęgniarstwo (I stopnia i II stopnia).
- Położnictwo (I stopnia i II stopnia).
- Fizjoterapia (II stopnia i jednolite magisterskie).
- Zdrowie publiczne (I stopnia i II stopnia) w 2 modułach kształcenia:
- Nadzór sanitarno-epidemiologiczny.
- Zarządzanie w ochronie zdrowia.
- Ratownictwo medyczne (I stopnia).
- Dietetyka (I stopnia i II stopnia).
- Katedra Chirurgii i Pielęgniarstwa Chirurgicznego
- Katedra i Klinika Ginekologii i Endokrynologii Ginekologicznej
- Katedra Interny z Zakładem Pielęgniarstwa Internistycznego
- Katedra i Zakład Biologii i Parazytologii
- Katedra i Zakład Higieny
- Katedra i Zakład Pielęgniarstwa Neurologicznego
- Katedra i Zakład Pielęgniarstwa Pediatrycznego
- Katedra i Zakład Rozwoju Położnictwa
- Katedra i Zakład Zarządzania w Pielęgniarstwie
- Katedra Onkologii i Środowiskowej Opieki Zdrowotnej
- Katedra Rehabilitacji, Fizjoterapii i Balneoterapii
- Katedra Rozwoju Pielęgniarstwa
- Katedra Zdrowia Publicznego
- Pracownia Technik Diagnostycznych
- Samodzielna Pracownia Epidemiologii
- Zakład Dietetyki Klinicznej
- Zakład Farmakologii
- Zakład Medycyny Sportowej
- Zakład Pielęgniarstwa Anestezjologicznego i Intensywnej Opieki Medycznej
- Zakład Pielęgniarstwa Psychiatrycznego
- Zakład Położnictwa, Ginekologii i Pielęgniarstwa Położniczo-Ginekologicznego
Dziekańskie Okienko ze Studentami
Kolegium Dziekańskie Wydziału Nauk o Zdrowiu serdecznie zaprasza studentów wydziału na "Dziekańskie Okienko ze Studentami", które odbędzie się na platformie ZOOM 25 stycznia 2021r (poniedziałek). o godzinie 11.00.
Spotkanie poprowadzą Dziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu dr hab. n. o zdr. Mariusz Wysokiński oraz Prodziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu dr n. med. Wiesław Fidecki, prof. uczelni.
Realizacja prac dyplomowych na kierunku Ratownictwo medyczne
Szanowni Państwo,
w imieniu Władz Dziekańskich Wydziału Nauk o Zdrowiu uprzejmie przekazuję decyzję dotyczącą realizacji prac dyplomowych na kierunku Ratownictwo medyczne.
Zalecenia Prorektora ds.Kształcenia i Dydaktyki oraz Zespołów Dziekańskich dot. zaliczeń zdalnych
Szanowni Państwo,
uprzejmie prosimy o zapoznanie się z wydanym w dniu 17 grudnia 2020r.komunikatem oraz zaleceniami Prorektora ds. Kształcenia i Dydaktyki prof. dr hab. Kamila Torres oraz Zespołów Dziekańskich w sprawie zaliczeń oraz egzaminów w formie zdalnej.
Komunikat Prorektora ds. Kształcenia i Dydaktyki
Zalecenia Prorektora ds. Kształcenia i Dydaktyki
Szkolenie "Sylabus jako narzędzie poprawy jakości kształcenia"
Szanowni Państwo,
w związku z ciągłym doskonaleniem procesu jakości kształcenia na Wydziale Nauk o Zdrowiu zapraszamy do udziału w kolejnej edycji wewnątrzwydziałowego szkolenia, poświęconego przygotowaniu sylabusów do przedmiotów/modułów, które odbędzie się na platformie ZOOM terminie:
* 22 stycznia 2021 r. w godz. 11.00-13.15 (Meeting ID: 915 4181 2132, Meeting Password: 281862)
Szkolenie skierowane jest do wszystkich zainteresowanych a w szczególności do osób odpowiedzialnych za przygotowanie i aktualizację sylabusów do przedmiotów/modułów.
Harmonogram posiedzeń Zespołów Wydziału Nauk o Zdrowiu
Rok akaddemicki 2020/2021
|
październik | listopad | grudzień | styczeń | luty | marzec | kwiecień | maj | czerwiec |
Zespoł ds. Rozwoju
|
08 | 05 | 03 | 07 | 04 | 04 | 01 | 13 | 03 |
Zespół ds. Rekrutacji, Akredytacji
|
06 | 17 | 15 | 12 | 16 | 16 | 13 | 11 | 15 |
Zespół ds. Metod Oceny, Ewaluacji, Realizacji Programów Studiów
|
08 | 12 | 10 | 14 | 11 | 11 | 08 | 13 | 10 |
Zespół ds. Programów Studiów
|
05 | 09 | 07 | 11 | 01 | 01 | 12 | 10 | 07 |
Zalecenia Prorektora ds.Kształcenia i Dydaktyki oraz Zespołów Dziekańskich dot. zaliczeń zdalnych
Zdalny dostęp do źródeł elektronicznych spoza sieci uczelnianej odbywa się po skonfigurowaniu przeglądarki według poniższych instrukcji.
I. Logowania w systemie:
Studenci:
- Studenci: login: numer albumu studenta bez zera wiodącego (np. 43123), hasło Portalu Studenta/EDUROAM
- Osoby nowe i osoby, które utraciły hasło powinny skorzystać z automatycznego systemu nadawania/przypomnienia hasła: https://umlub.pl/studenci-i-doktoranci/zmiana-hasla/
W systemie nadawania/przypomnienia hasła należy wpisać email podany podczas rekrutacji na studia.
Doktoranci, którzy nie posiadają konta w domenie student.umlub.pl powinni skontaktować się z Działem Informatycznym UM poprzez mail: informatyka@umlub.pl lub telefonicznie.
W razie problemów ze zdalnym dostępem do źródeł elektronicznych prosimy o kontakt: z Działem Informacji 81 448 5805 lub bezpośrednio michal.czachur@bg.umlub.pl 81 448 5806.
Zalecamy aktualizację przeglądarki do najnowszej wersji lub w przypadku problemów z pojedynczą bazą skorzystanie z innej zainstalowanej. Dla systemu Windows 10 polecana jest Mozilla Firefox.
II. Zasady korzystania ze źródeł elektronicznych.
Przypominamy, że licencje zabraniają archiwizowania całych numerów czasopism i książek. Liczba jednorazowo pobieranych dokumentów powinna odpowiadać rzeczywistym potrzebom wynikającym z pracy naukowo-dydaktycznej.
Uczelnia
- COVID-19
- Historia
- Władze Uczelni
- Senat
- Statut, Strategia UM
- Doktoraty Honoris Causa
- Struktura organizacyjna
- Pracownicy
- Informacje
- Rada ds. Kształcenia
- Praca w UM
- Szpitale Kliniczne
- Fundusze Europejskie
- Organizacja Zakładowa NSZZ „Solidarność”
- NSZZ Pracowników
- Stowarzyszenia i organizacje
- Podziękowania dla Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
- Kasa Zapomogowo-Pożyczkowa
- Materiały do pobrania
- Mapa lokalizacji
- Media o nas
- Kontakt
- Deklaracja dostępności
- POMOCwKRYZYSIE
Kalendarz
Styczeń 2021
Pon | Wto | Śro | Czw | Pią | Sob | Nie |
01 | 02 | 03 | ||||
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |